Ένα Ιστολόγιο για ταξίδια με μοτοσικλέτα...

...κι ήρθε κι από την Πρέσπα, τον τόπο το νησόχτιστο και σα ζωγραφισμένο, τη λίμνη την αξέχαστη με τα δασά λιβάδια, με τα μεγάλα τα βουνά τα λογγωμένα γύρω...

Κωστής Παλαμάς (Η φλογέρα του Βασιλιά)

Τετάρτη 11 Φεβρουαρίου 2009

Φώτα Xenon

Μεγάλος πονοκέφαλος για όσους θα αρχίσουν να σκαλίζουν τα μαμά φώτα προσπαθώντας να τα βελτιώσουν.
Μία μέρα μετά την τοποθέτηση, σχεδόν απογοητευμένος...!!! Τα Xenon απίθανα αλλά μόνο η μικρή σκάλα, η μεγάλη απούσα, παντελώς ΑΠΟΥΣΑ.
Σας περιγράφω πιο κάτω το ζουμί μετά από μια καλή ενημέρωση από την Xenon Hellas
και θα επανέλθω, μόλις βρω κάποια καλύτερη πρόταση, με εντυπώσεις και τιμές.

Μοτοσικλέτες: Τι πρέπει να γνωρίζετε σχετικά με την Η4

Η τύπος λάμπας Η4 πού φορούν πολλές μοτοσικλέτες έχουν την ιδιαιτερότητα να φιλοξενεί στην ίδια λάμπα μικρή & μεγάλη σκάλα. Γι' αυτό και η κάλυψη της με xenon είναι η πλέον απαιτητική σε σχέση με τις λάμπες τύπου Η7..Η1..κλπ.
Στην παγκόσμια αγορά υπάρχουν 4 τεχνικές προσεγγίσεις στο πως κάθε κατασκευαστής καλύπτει την μεσαία/μεγάλη με xenon:

1η με σύστημα μετακίνησης της φωτεινής πηγής ηλεκτρομαγνητικά
2η με μετακινούμενα κάτοπτρα στην λάμπα
3η με διπλή λάμπα xenon (1 λάμπα με 2 φωτεινές πηγές)
4η με μεσαία xenon & μεγάλη αλογόνου

Στην 1η προσέγγιση η φωτεινή πηγή μετακινείτε ηλεκτρομαγνητικά ώστε να βρίσκεται πάντα στη σωστή θέση γεωμετρικά μέσα στον καθρέπτη στην μικρή &μεγάλη σκάλα αντίστοιχα. Αυτός ο τρόπος είναι και ο δημοφιλέστερος αυτή τη στιγμή ανά τον κόσμο.. μειονεκτεί όμως στο ότι το κιτ υποστηρίζετε από πολύπλοκη έξτρα καλωδίωση με κάποια ειδικά ρελέ..που είναι σχετικά ογκώδη ! Καθώς και ότι παρουσιάζεται κάποιο τρέμουλο στο φως όταν περνά η μοτοσικλέτα, από ράγες η σαμαράκια..!
Υπάρχουν όμως και συστήματα πού ΔΕΝ έχουν αυτό το μειονέκτημα καθώς είναι είναι ειδικά κατασκευασμένα.
Στην 2η προσέγγιση, στη λάμπα υπάρχουν ειδικοί ανακλαστήρες, όπου και ενεργοποιούνται με την επιλογή της μεγάλης σκάλας ηλεκτρομαγνητικά, το φως πλέον διαχέεται σε μικρή και μεγάλη ταυτόχρονα έχοντας σαν μειονέκτημα, ότι η μεγάλη πλέον ΔΕΝ είναι καρφί !! Αλλά και το πλεονέκτημα ότι το φως είναι περισσότερο στη μικρή σκάλα..
Στην 3η προσέγγιση η λάμπα διαθέτει 2 αμπούλες xenon οπότε και πρέπει να υποστηριχθεί από 2πλό μηχανισμό με κάποια μειονεκτήματα στο ότι το κιτ να είναι σχετικά ογκώδες καθώς και ότι η μεγάλη σκάλα είναι πολύ ψηλά σε σχέση με την κανονική της θέση με αποτέλεσμα να χάνεται..!
Στην 4η προσέγγιση υπάρχει xenon μόνο στη μεσαία και μια αμπούλα αλογόνου για τη μεγάλη.. στο κιτ αυτό η μεγάλη σκάλα πια είναι σαν να μην υπάρχει! Καθώς η αλογόνου είναι τοποθετημένη πολύ μακριά από την θέση που πρέπει να έχει γεωμετρικά στον καθρέφτη..!
Από τα παραπάνω θα καταλάβατε τις παραμέτρους πού πρέπει να έχει κατά νου, όποιος θελήσει να αναβαθμίσει σωστά τα φώτα στη μοτοσικλέτα του! Να σημειωθεί δε ότι τα κιτ Η4 πού κυκλοφορούν στην αγορά είναι ουσιαστικά κιτ με πολλά πολλά καλώδια ρελέδες κλπ..


...συνεχίζεται !!!

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου